Tautan Ukhwah

Friday, December 9, 2011

Syaitan Masuk Ke Dalam Mulut Ketika Menguap

                                                               

Assalamualaikum w.b.t,

          Alhamdulillah segala pujian hanyalah buat Tuhan semesta alam, selawat dan salam buat junjungan Nabi Muhammad s.a.w serta para pengikutnya.

          Malam yang indah, di hiasi dengan bulan yang cerah, membuat ku asyik dengan keindahan ini. Kehidupan ku sebagai seorang pelajar semakin mencabar apabila berada di pertengahan sem. Namun, itu adalah perkara biasa bagi insan yang bergelar pelajar. Apabila terlalu banyak kerja, maka diri akan rasa cepat letih dan penat. Tadi, berkali-kali ku menguap, hati bicara untuk beradu, namun bila difikirkan balik, risau rugi pulak jika tidur awal. Maka, ku ambil keputusan untuk meluangkan masa menulis dalam blog ini.

          Menguap? Semua orang pernah merasainya, kan? Tapi ada sesetengah manusia tidak menutup mulut ketika menguap.

Pembaca yang dirahmati Allah,

          Orang yang menguap tetapi tidak menutup mulut sewaktu ternganga mulutnya, maka akan masuk Iblis dan syaitan. Apabila syaitan dan Iblis masuk ke dalam mulut, maka sebenarnya syaitan telah masuk ke dalam tubuh badan manusia. Kemudian, bercampurlah darah tersebut sehingga masuk ke dalam jantung dan hati manusia.

          Di sana, syaitan akan memainkan peranan pentingnya untuk mengacau dan merosakkan manusia melalui beberapa pancaindera seperti telinga, mata, kemaluan dan lain-lain yang sudah tidak dapat dikawal lagi. Otak akan menjadi beku dan kaku, fikiran terganggu dan tidak dapat berfungsi untuk menyedarkan manusia itu.

                                                  

          Nampak tak kesan tidak menutup mulut ketika menguap? Oleh yang demikian, kita hendaklah menutup mulut ketika menguap dan berdoa agar Allah melindungi diri dari syaitan yang direjam.

Wallahulam.

                                       

3 comments:

  1. btul2..sedangkan dalam solat pun kita kene tutup atau tahan dari menguap.apatah lagi kita dlm keadaan biasa.:)

    ReplyDelete
  2. ain farahin:

    betul tue..dlm solat lagi la kena jaga..

    lagipun, Allah x suka orang menguap berbnding bersin..

    ReplyDelete
  3. kdg2 org pandang remeh tntang prkara ni..btw, perk0ngsian yg mnarik..

    ~ sharing is caring..(^_~) ~

    ReplyDelete