Tautan Ukhwah

Tuesday, June 14, 2011

Tasbih Ukhwah

                                                                                                                                             
Assalamualaikum,
          Alhamdulillah, dengan limpah dan kurniaNYa, dapat juga ku menulis kalam dalam blogku pada hari ini. Tika ini, mentari sedang meninggi, cahayanya memberi sinaran kepada semua makhluk di alam ini. Subhanallah..Maha Suci Allah. Bibirku mengukir senyuman yang sukar ditafsirkan oleh mana-mana insan kecuali ALLAH, Yang Maha Mengetahui. Sungguh bahagia diriku dengan ketenangan yang Kau berikan. Alhamdulillah..
          Sebenarnya, diriku terlalu rindukan adik-adik di bumi SMKAB, sehingga terbawa-bawa ke mimpi. Kebetulan, ku tidak mempunyai adik perempuan dalam keluargaku. Tetapi ALLAH Maha Mengetahui, Dia telah hadirkan adik-adik yang penyayang di bumi KTD sebagai mengubat rindu di hati ini. Setiap gerak geri mereka, dapat membuatkan ku tersenyum. Ku memejam mata sambil tersenyum dengan kehebatan ALLAH.
          Di dalam bilikku, ku diceriakan dengan 6 orang adik yang cukup ceria bagiku. Antaranya ialah Munirah Akmar, Syafiqah, Muizzah, Fatin Nadzirah, Izzati & Bahirah. 6 insan yang sungguh unik bagiku. Ku terhibur dengan telatah mereka. Mereka mempunyai sifat-sifat mahmudah yang patut diteladani. Misalmya, tolong-menolong, suka senyum, ambil berat & banyak lagi.
Adik-adikku,
          Terima kasih hadir dalam hidupku yang dapat menjadi pengubat rinduku kepada adik-adik di bumi SMKAB. Ku doakan agar ukhwah kita berkekalan yang disaluti iman di dalamNya. Ku akan cuba menjadi kakak yang baik kepada diri kalian.
“ Bila mencari teman untuk kebahagiaan akhirat, perhatikanlah benar-benar urusan agamanya. Dan bila mencari teman untuk memperoleh keperluan duniawi, maka perhatikanlah ia tentang kebaikan budi pekertinya”
(Imam Ghazali)
          Akhir kalam, ku doakan agar kalian sentiasa dalam kasih sayang ALLAH & moga ALLAH meredhai setiap perbuatan kita..Sayang sangat-sangat kepada kalian..

                                                         

No comments:

Post a Comment